Alm. Brand har de bedste digitale kundeløsninger

Aktuelt: Alm. Brand vinder prisen for bedste digitale kundeløsning 2016 28-04-16

Alm. Brand har netop fået prisen som det forsikringsselskab i Danmark med de bedste digitale kundeløsninger.

Prisen for Danmarks bedste digitale forsikringsselskab inden for kundeløsninger fik Alm. Brand overrakt den 27. april til prisuddelingen Årets digitale finansvirksomhed. Kåringen bygger på en undersøgelse, hvor mere end 3.000 kunder og eksperter har vurderet flere finansselskabers digitale løsninger.

Det er analysebureauet Wilke og finansmediet Finanswatch, der stod bag Danmarks første digitale prisoverrækkelse til landets banker, pensionsselskaber og forsikringsvirksomheder.

Prisen er et bevis på, at vi er godt på vej til at være blandt de førende digitale finanskoncerner herhjemme, siger Rasmus Lynge, koncernkundedirektør i Alm. Brand.

"Vi er super stolte af prisen, netop fordi det er kunderne, der har vurderet os sammen med en rækker eksperter. Vores fokus har længe været på at levere sublime kundeoplevelser, og købet af et nyt kundesystem hæver niveauet yderligere for fremtiden. De digitale løsninger bliver en mere og mere væsentlig del af den samlede kundeoplevelse, og derfor investerer vi yderligere. Prisen bekræfter, at vi er på rette vej og giver os ekstra brændstof til at fortsætte med at levere en sublim kundeservice i alle vores kundekontakter", siger Rasmus Lynge.

Digitale løsninger giver flere tilfredse kunder

I Alm. Brand har vi arbejdet i længere tid med at skabe attraktive digitale løsninger, der gør det nemmere for vores kunder:

"I dag kan forsikringskunder købe og betale online. Kunderne har samtidig et fuldt digitalt overblik over deres engagementer hos os på tværs af forretningsområder. Mit Kundeoverblik er en unik one-stop-entry for kunderne, der giver dem en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af alle finansielle ydelser hos os via ét login. De digitale processer sikrer hurtigere og enklere kundeservice, samtidig med at kundeoplevelsen forbedres", siger Brian Thomsen, digitalchef i Alm. Brand.

Han vurderer, at mulighederne for at skabe en sammenhængende og individuel brugeroplevelse på tværs af bank, forsikring og pension er unikt i en finansiel koncern bliver helt afgørende i kampen om fremtidens kunder.

"Vi får via vores digitale service adgang til data, der kan hjælpe os til at forstå vores kunders behov, så vi bedre kan udvikle produkter og løsninger, der er konkurrencedygtige. Den digitale udvikling og trends i verden omkring os sætter sig i ændrede forbrugsvaner og behov. Det følger vi naturligvis nøje med i, og vi ser mange muligheder i optimering af forretningen via strategisk fokusering på det digitale fremover", siger Brian Thomsen.