Er du privatkunde? Så har vi lavet et helt nyt website til dig > Gå til det nye website
Er du privatkunde? Så har vi lavet et helt nyt website til dig
> Gå til det nye website

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Primær navigation

Områdenavigation Om Alm. Brand

Vigtig information  Alm. Brand anvender cookies

Cookies er nødvendige for at få vores hjemmesider til at fungere. Vi anvender egne cookies og tredjepartscookies til statistik, markedsføring og integration af tjenester. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies

Områdenavigation Om Alm. Brand


Stor interesse for at stoppe cykeltyven

Aktuelt: Cykellås 26-11-14

Alm. Brands cykellåseksperiment ”Stop cykeltyven” har på bare fire uger fået ca. 30.000 tilmeldinger.

 

Flere har også delt deres egne erfaringer med at få deres cykel stjålet på Alm. Brands Facebookside.

Den overvældende interesse har betydet, at Alm. Brand har lukket for tilmeldingen til eksperimentet før tid.

- Det er helt vildt at se den store interesse. Det understreger, at cykeltyveri er noget, som vi er grundigt trætte af og som rigtig mange vil være med til at sætte en stopper for,” siger Mikael Sundby, marketingdirektør i Alm. Brand.

Bag de mange tilmeldinger gemmer sig eksempler på mødet med cykeltyven – bl.a. den ældre herre, der havde låst sin ladcykel fast med hele tre kædelåse, og alligevel var den væk næste morgen. Eller den seksårige dreng, der fik stjålet den cykel, han havde fået i fødselsdagsgave to uger tidligere.

Deltagerne er fundet

De udvalgte 1.500 testpersoner har fået besked om, at de skal tage kampen op mod cykeltyven. Alle udvalgte er mellem 18 og 70 år, cykler minimum tre gange om ugen, og har en fastmonteret lås på cyklen.

Geografisk er testpersonerne fordelt så 545 skal findes i København og omegnskommunerne, mens Aarhus og Odense stiller med 177 og 169 kampklar cyklister. Resten fordeler sig på de byer, hvor Alm. Brand i øvrigt har filialer – dvs. Lyngby, Hillerød, Roskilde, Køge, Kolding, Esbjerg, Viborg og Aalborg.

Årsagen er, at testpersonerne skal hente deres kædelås i Alm Brand Bank filialerne forud for eksperimentets start.

40 % af testpersonerne er mellem 18 og 34 år, mens resten fordeler sig næsten ligeligt mellem kategorierne 35-49 år og 50-70 år. Kønsmæssigt er der en lille overvægt af kvinder (56 %) blandt testpersonerne.

Mikael Sundby ser frem til at udlevere låsene i det nye år og følge eksperimentet, der skal vise om en ekstra kædelås har en effekt mod cykeltyven.

Læs pressemeddelelse