Færre checks fra Alm. Brand Forsikring

Aktuelt - Slut med checks 21-12-16

Fra 1. januar 2017 ophører bankernes checksamarbejde. Det betyder, at Alm. Brand Forsikring formindsker brug af checks. Du kan dog stadig få indløst checks fra os i Alm. Brand Bank.

Slut med checks i danske banker i 2017

Brugen af checks er faldet markant de seneste år i takt med, at overførsler via netbank, mobil eller betalingskort er blevet populære alternativer til checken. Derfor har de danske pengeinstitutter besluttet at ophæve checksamarbejdet fra og med den 31. december 2016. Det betyder, at du ikke længere kan betale eller få indløst en check i danske banker.

Hvad betyder det for dig som forsikringskunde?

Langt de fleste forsikringskunder i Alm. Brand får udbetalt penge fra os via NemKonto. Enkelte kunder mangler vi dog oplysninger på, og vi kan altså ikke overføre pengene elektronisk. Vi kan derfor tilbyde, at de kunder ekstraordinært kan få indløst en check fra os i Alm. Brand Bank.

Er du vant til at få en check fra Alm. Brand Forsikring, vil du fremover først modtage et brev, hvor vi beder dig om at kontakte os, for at du kan få udbetalt pengene elektronisk i stedet for på en check. Den elektroniske overførsel vil nemlig gå langt hurtigere, end hvis pengene skal udbetales på check. Det er kun i situationer, hvor det ikke kan lade sig gøre at udbetale pengene elektronisk, at du vil få sendt en check.

Vær opmærksom på, at checks fra Alm. Brand Forsikring, som følge af checksamarbejdets ophør, kun kan udbetales i Alm. Brand Bank efter den 31. december 2016.