Hjælp hvis du får stjålet din identitet

Aktuelt: ID Sikring 17-09-15

Med din Indboforsikring i Alm. Brand har du helt automatisk Id-sikring, uden at det koster dig ekstra.

I gode hænder, hvis nogen misbruger din identitet
Som det første forsikringsselskab herhjemme tilbød vi i en kampagneperiode i 2012 Id-sikring som en inkluderet fordel til kunder med Indboforsikring. Vi har nu valgt at gøre dækningen til en fast del af Indboforsikringen.

- Vi kan mærke, at sager om identitetstyveri og CPR-læk i medierne skaber større efterspørgsel fra vores kunder om at sikre sig. Vi har i årets første fem måneder allerede set flere identitetstyverier end hele sidste år. Og vi tror desværre, at tendensen fortsætter, og derfor har vi valgt at gøre Id-sikring til en fast del af Indboforsikringen, siger Pia Holm Steffensen, privatdirektør, Alm. Brand.

Giver tryghed i hverdagen
Med Id-sikring kan vi tage hånd om dig, hvis du oplever, at nogen misbruger din identitet. Vi hjælper dig med alt det praktiske, bl.a. med at afvise de betalingskrav, der rettes mod dig, hvis din identitet misbruges til at købe varer på nettet, låne penge osv.

Få hjælp hele døgnet
Som en del af Id-sikring får du også adgang til en døgnbemandet hotline. Her kan du ringe til, hvis du f.eks. synes, at noget virker mistænkeligt, eller du er i tvivl om, hvorvidt du trygt kan oplyse dit cpr-nummer et sted på nettet. Du kan også få gode råd til, hvad du selv kan gøre for at forebygge, at nogen misbruger din identitet.

Læs mere om ID-sikring