Spær alle dine kort på én gang

Dankort, pas og kørekort 23-05-17

Vi kan som det første forsikringsselskab i Danmark tilbyde en kortspærretjeneste til vores kunder med en Indboforsikring.

Med Kortspær kan du  få spærret dine betalingskort m.m. ét sted. Kortspær er endnu et tiltag mod identitetstyveri.

Dobbelt så mange danskere bliver i dag ofre for identitetstyveri end for bare tre år siden. I de fleste sager indgår der misbrug af betalingskort og bankoplysninger.

Alm. Brand har som det første forsikringsselskab i Danmark oprettet en kortspærretjeneste, hvor kunder med en Indboforsikring kan spærre betalingskort, benzinkort, mobilabonnement og mobiltelefonen.

Vælg selv, hvilke kort der skal spærres

Kunderne vælger selv, hvilke kort der skal være med i løsningen og kan spærre det hele med et enkelt opkald.

”Ligesom vi var det første forsikringsselskab, der lancerede Id-sikring, er vi nu også det første forsikringsselskab, som indfører Kortspær. I de fleste af de sager, vi ser, der handler om identitetstyveri, er der også misbrug af betalingskort og bankoplysninger,” siger Pia Holm Steffensen, privatdirektør i Alm. Brand.

Vi klarer det hele for dig med Kortspær

I dag har danskerne ofte tilknyttet en spærretjeneste til hvert kort. Dvs. at det kræver flere opkald og længere tid, før alle kort er spærret, hvis man f.eks. har mistet sin pung eller taske.

Med Kortspær giver vi vores kunder mulighed for at spærre deres kort og mobiltelefon ét sted. Dermed bliver det nemmere og hurtigere at forhindre identitetstyveri og kortsvindel, hvis pungen eller tasken er væk.

”Når der har været tale om tyveri af kort, har Id-sikring ikke kunne hjælpe kunden helt til dørs. For at kunne tage bedst mulig hånd om kunden, udvider vi Id-sikring med Kortspær. Dermed skal kunden ikke længere bekymre sig om, hvorvidt der er tale om kortsvindel eller identitetstyveri - vi hjælper nemlig med det hele,” siger Pia Holm Steffensen.

Tilmeld dig i Mit Kundeoverblik

Du tilmelder dig Kortspær i Mit Kundeoverblik under ’Indboforsikring’. Du vælger selv, hvilke kort og lignende du ønsker skal være en del af Kortspær.

Log på Mit Kundeoverblik