Lønsikring tilbydes til Pluskunder

Aktuelt - Lønsikring 02-08-17

Alm. Brand kan nu tilbyde Lønsikring uden krav om tilknytning til a-kasse og jobcenter.

Dermed kan du som Pluskunde i Alm. Brand forsikre dig mod arbejdsløshed uden at skulle være medlem af en a-kasse.

Den lave dagpengesats og manglende tilbud til danskere, der er uden for dagpengesystemet, har fået Alm. Brand til at tilbyde Lønsikring til Plus-kunder i Alm. Brand. Det unikke ved Alm. Brand Lønsikring er, at du ikke behøver at være medlem af en a-kasse for at få lønsikring. Du kan dog også oprette lønsikring hos os som et supplement til dagpenge, hvis du allerede er medlem af en a-kasse. Det bestemmer du selv.

- Vi forsikrer vores hus og bil, men allermest sårbare er vi jo faktisk, når vi mister jobbet og står over for en massiv lønnedgang. Når der skæres på dagpengeområdet, stiger behovet for andre løsninger, og derfor er jeg glad for at kunne tilbyde vores kunder et økonomisk sikkerhedsnet. Både for dem, der er i en a-kasse, og for dem der ikke er, forklarer Pia Holm Steffensen, privatdirektør i Alm. Brand.

En personlig rådgiver

Med Alm. Brand Lønsikring får du også en personlig rådgiver, der følger dig allerede fra første opsigelsesdag. Det giver dig mulighed for at komme hurtigt videre til et nyt job.

- Personlig rådgivning skræddersyet til den enkelte har været vigtig for os. Det giver vores kunder ro i maven, både for dem i arbejde, og for dem der ikke er, siger Pia Holm Steffensen.

Fakta om Alm. Brand Lønsikring

• Alm. Brand Lønsikring tilbydes i samarbejde med FF Forsikring.
  • Med en lønsikring får du en større økonomisk sikkerhed i hverdagen
  • Du kan sikre dig op til 32.000 om måneden, dog maks 80 % af din nuværende løn.
  • Du kan få udbetaling i op til 1 år.
  • Du får mulighed for selv at opsige dit job.
  • Du vælger selv, om du vil være medlem af en a-kasse eller ej.
  • Du får adgang til karrierekonsulenter allerede fra første opsigelsesdag. Det giver dig mulighed for at komme hurtigt videre til et nyt job.

For at kunne købe forsikringen skal du være Pluskunde hos Alm. Brand. Dvs. du skal have samlet mindst to af dine forsikringer hos Alm. Brand eller være Pluskunde i Alm. Brand Bank.

Sådan bliver du Pluskunde i Alm. Brand Forsikring

Sådan bliver du Pluskunde i Alm. Brand Bank