Passer du for godt på din bedste ven?

Pas godt på din firbenede ven 06-03-17

Forkert kost og for lidt motion sætter nu også sine spor hos vores kæledyr. Flere og flere hunde bliver overvægtige.

Vores kæledyr bliver tykkere

Slidgigt i knæ og hofter, tandproblemer, diabetes og hjerteproblemer. I Alm. Brand ser vi flere og flere hunde, som pga. livsstilssygdomme får behov for dyrlægebehandling.

Anette Vestergaard, skadechef i Dyreforsikring fortæller:
- Vi ser mange hunde med livsstilssygdomme og tandproblemer i vores skadebehandling. Hundene spiser forkert og for sødt, og de får ikke nok motion, så de ender med at blive overvægtige og udvikle de samme livsstilssygdomme, som vi kender fra os mennesker.

Middagsrester og småkager er ikke hundemad

En overvægtig hund rammes lettere af infektionssygdomme og har kortere levetid end en normalvægtig hund. Der er derfor god grund til at være opmærksom på, hvad du fodrer din hund med.

- Mange hundeejere ”forkæler” fejlagtigt deres hund med småkager og andet menneskemad. Men f.eks. indeholder rester fra middagsbordet ofte for meget fedt og salt til din hund og kan på trods af de gode intentioner føre til overvægt og andre helbredsproblemer, fortæller Anette Vestergaard.

Undgå derfor at give din hund madrester. Sørg i stedet for, at din hund får ganske almindelig hundemad, f.eks. tørfoder. Foderet er nemlig sammensat, så din hund får det, den har behov for og kan tåle. Snak eventuelt med din dyrlæge om, hvilken fodertype der er bedst til netop din hund.

Er din hund for tyk?

Det er nemt at undersøge, om din hund er overvægtig. Lad hænderne glide over ribbenene, som du skal kunne mærke. Er din hund overvægtig, er det svært at mærke ribbenene, og du skal trykke hårdt for at komme ind til dem. Når du ser din hund ovenfra, skal den blive smal efter ribbenene og ikke have folder ved haleroden.

Lad os passe godt på din hund - også når den bliver gammel

I Alm. Brand er vores Hundeforsikring helt unik. Vi dækker din hund i hele dens levetid. Hos os er ældre hunde ikke mindre værd end unge.

Derudover får du en række fordele med en Hundeforsikring hos os:

• Forsikringen dækker også hundehvalpe.
  • Forsikringen dækker alle hunderacer ens.
  • Som et af de eneste forsikringsselskaber dækker vi automatisk medicin – du skal dermed ikke oprette en særlig dækning for det.
  • Forsikringen dækker både i Danmark og i udlandet.

Beregn prisen på en Hundeforsikring eller ring til os på 96 10 17 17