Alm. Brand hæver ikke priserne på rejse-forsikringer

Aktuelt: Priser på rejseforsikring 07-01-15

Berlingske Tidende skriver, at Alm. Brand overvejer at hæve prisen på rejseforsikring. Det er forkert. ”Vi har ingen aktuelle planer om at ændre priserne,” siger Alm. Brands privatdirektør.

I Berlingske Tidende d. 7. januar fremgår det, at Alm. Brand har planer om at hæve priserne på rejseforsikringen, og at skiturister ikke får dækket skader og behandling på en skiferie, medmindre de tegner en tillægsforsikring. Det er ikke korrekt!

Selvom en række andre selskaber har valgt at hæve prisen på rejseforsikringen, så mener Pia Holm Steffensen, privatdirektør i Alm. Brand, at det er alt for tidligt at tale om en prisregulering.

”Det er alt for tidligt at konkludere, om det er nødvendigt at ændre på prisen. Netop derfor valgte vi ikke at hæve prisen på rejseforsikringen i august. Samtidig er det vigtigt for os, at vi sikrer kunden en ordentlig dækning i udlandet, som tidligere var omfattet af det gule sygesikringskort,” siger privatdirektør Pia Holm Steffensen.

Alm. Brand følger som alle andre i branchen skadesudviklingen, men det er ikke det samme som at overveje prisstigninger, fastslår hun.

”Den kommende sommerferieperiode i 2015 bliver den første rigtige test af udvidelsen, og derfor kan vi tidligst vurdere evt. prisændringer i løbet af efteråret. Lige nu forventer jeg ikke, at vi ændrer prisen på vore rejseforsikringer,” siger hun.

Også skiturister kan roligt tage af sted på ferie. Hos Alm. Brand er de automatisk dækket af rejseforsikringen.

”Hos Alm. Brand er vores kunder omfattet af den almindelige rejseforsikring, også når de er på skiferie. Vi dækker for eksempel både lægebehandling og transport, hvis kunden kommer til skade på skiferien,” siger Pia Holm Steffensen.

Ønsker kunden en erstatningsrejse i forbindelse med skiferie, kan det vælges ved at tegne ”Skiferiedækning”.

Læs mere om vores Rejseforsikring