Slip med 5.000 kr. frem for 50.000 kr.

Kraftigt regnvejr 01-08-15

Ikke kun skybrud giver vandskader. En kunde fik en vandskade i et almindeligt regnvejr. Heldigvis havde kunden den rette forsikring.

Den rigtige forsikring gjorde forskellen

For vores kunde, der oplevede at få vand ned gennem loftet i stuen, blev den rigtige forsikring det, der gjorde forskellen. Kunden oplevede at få vand ned fra loftet i stuen tæt ved brændeovnen. Der havde ikke været skybrud, og da vi undersøgte sagen nærmere, viste det sig, at skorstenen havde løsnet sig i blæsten og gjort taget utæt.

Slap med selvrisikoen

Heldigvis havde kunden udvidet sin Husforsikring med en Udvidet vandskadeforsikring, der dækker skaden. Kunden slap derfor med kun at betale 5.000 kr. i selvrisiko for at få udbedret den omfattende vandskade til 50.000 kr.

Forståeligt nok var kunden glad for at have valgt den rigtige forsikring. Derudover valgte kunden at sløjfe sin brændeovn og skorsten for at sikre sig, at skaden ikke sker igen.

Vær dækket, uanset hvor meget det regner

Får du skader i forbindelse med et almindeligt regnvejr, dækker forsikringen som udgangspunkt ikke. Det skal have regnet så meget, at det defineres som voldsomt skybrud, før forsikringen dækker.

Opretter du derimod en Udvidet vandskadeforsikring i Alm. Brand, er du sikker på at være dækket, hvis du får skader, fordi vand trænger ind i din bolig under f.eks. et almindeligt regnvejr.

Med en Udvidet vandskadeforsikring slipper du for at skulle bekymre dig om, hvorvidt det har regnet nok til, at forsikringen dækker.

Udvidet vandskadeforsikring kan købes som tillæg til

• din Indboforsikring – dækker vandskader på dit indbo
  • din Husforsikring – dækker vandskader på din bolig.

Udvidet vandskadeforsikring dækker

• hvis der trænger vand ind i din bolig ved al slags nedbør - ikke kun voldsomt sky- eller tøbrud
  • ved opstigende kloakvand fra f.eks. toilet eller afløb i kælder
  • skader som følge af fygesne, der trænger ind i din bolig.

Ring til os, og udvid din forsikring

Ring til os på 96 10 17 17 og hør mere om, hvordan du kan sikre dig, uanset hvor meget det regner.